Hierontapalvelut

Koulutetun hierojan hyvinvointipalvelut

Vastaanotan asiakkaat kotona erillisessä hoitohuoneessa. Tilaan on täysin oma erillinen sisäänkäynti, joten asuinrakennukseen ei tarvitse saapua.

Palveluina löytyy klassinen hieronta/urheiluhieronta erilaisia tekniikoita käyttäen. Myös hierontatuoli käytössä, jos asiakas ei pysty makaamaan esim. raskauden johdosta.
Valikoimissa päähieronta 45min keskitytään hartiarenkaan sekä pään alueen hierontaan ja käsitellään purentalihaksia pintapuoleisesti.

Akupunktio

Akupunktiolla pyritään rentouttamaan kehoa ja hillitsemään kipua. Hyviä hoidettavia alueita ja ongelmia ovat mm.:
- Jalkaan säteilevät kiputilat (ischias-syndrooma)
- SI-nivelen alueen kiputilat/alaselän kiputilat
-Polven kiputilat mm.artroosi
- Säären alueen kiputilat (lihasaitiosyndrooma ja pohjealueen kiputilat
-Akillesjänteen kiputilat, levottomat jalat
-Päänsärky/migreeni
-Niskan jännitystilat
- Olkapään kiputilat ja käteen säteilevät kiputilat
- Tenniskyynärpää/rannekanavan oireyhtymän kiputilat

Akupunktio ei sovellu akuuttien tulehduksien ja suurien infektioiden aikana, neulakammo voi olla myös esteenä hoidolle.
- paikallinen turvotus ja infektio hoidettavalla alueella voi pahentua hoidossa
- kasvain
- kontrolloimattomat liikkeet muodostavat riskin hoitoa toteuttaessa
- kirurgisesti poistettu imusolmukkeet estävät hoidon kyseiseen raajaan
- verenvuotosairaus/verenohennuslääkkeet
- alentunut tuntoherkkyys
Kysy etukäteen hoitavalta lääkäriltä akupunktion toteutusta, jos epäilet sen sopivuutta!

Laser- ja huippukylmähoito

Hieronnan lisäksi voidaan hoitoa tehostaa laser- tai huippukylmähoidolla.
Laserhoito tapahtuu Irradia merkkisellä laserhoitolaitteella.
Laserhoidolla on autettu/helpotettu potilaan olotilaa mm. niska-, selkä- ja nivelsäryissä, lihasongelmissa, nivelrikko-kipuiluissa, jänneongelmissa, turvotuksissa, tapaturmakivuissa, leikkauksien jälkihoidossa sekä reumaattisessa säryssä, kipuongelmiin, kroonisiin ja akuutteihin haavoihin, luukalvontulehdukseen, osteokondroosiin, selkäkipuihin, iskiaskipuihin on annettu laserhoitoja helpottaakseen paranemista.
​Laserhoito lievittää kipua, lisää verenkiertoa ja nopeuttaa paranemista aktivoimalla solujen toimintaa.

Huippukylmähoito annetaan Cryonic laitteella, hoidossa lasketaan paineella n. -78 asteista hiilidioksidia hoidettavalle alueelle jäähdyttäen kudoksen nopeasti sekä stimuloidaan ihon hermoreseptoreita käynnistäen luontaiset parantumismekanismit.

Laitehoitoja voi myös varata erikseen ilman hierontaa!

Hevospalvelut

Tarjoan ravihevosten kuntoutusta/valmennusta. Tämän lisäksi käyn talleilla hieromassa hevosia. Mahdollisuus myös tallilomituksiin (myel-vakuutetut kaupungin kautta), lomitukset tauolla toistaiseksi.

Teen klassista hierontaa yhdistettynä lihaskalvokäsittelyyn, joko käsin tai raudoilla. Lisäksi laserhoito tarvittaessa kuuluu perushintaan. Lisäveloituksena tarjolla huippukylmähoidot sekä suolahengitykset hevosille. Hevosten palvelut varattavissa ainoastaan puhelimitse/viesteillä 0445159795.

Tmi Hepaka/Koulutettu hieroja ElinaS
Pulmutie 8, 45610 Koria